Aquesta setmana continuem investigant sobre les plantes.
Per equips, hem sembrat llavors en pots de vidre sobre cotó-en-pèl i l’hem banyat. Les llavors que hem utilitzat són
llentilles, cigrons, arròs i arròs salvatge, fesols i cànem. Volem observar com
germina una llavor fins convertir-se en una planta. Sabem que les llavors tenen
dins un embrió que “dorm” fins que les condicions són adequades (llum del sol,
humitat, temperatura...) i és
aleshores quan comença el procés de germinació.
Cada dos o tres dies dibuixem el canvi que ha fet la
llavor en un full de registre sobre el creixement d’una planta.
També hem experimentat com arriba l’aigua des de les
arrels d’una planta fins les fulles i com munta l’aigua per la tija, hem observat que l’aigua munta per uns
tubets estrets que recorren la tija. Per comprovar-ho hem posat un pot de vidre
amb aigua amb colorant blau i una tija d’api. Al cap d’unes
hores, les fulles d’api s’havien tornat de color blau i hem raonat sobre el que
havia ocorregut.
Hem posat una planta ja crescuda dins d’una caixa de
cartó amb un forat per on l’entra la llum. Estem observant què farà la planta.
De moment, no passa res. Així comprovarem el fototropisme en les plantes.
Amb els pètals de flors de molts colors hem fet
“pintura”: els hem
classificat per colors, els hem trossejat, els hem
posat dins de pots de vidre i hem afegit alcohol. Deixem macerar i colem. Ja
tenim una pintura per a gotejar sobre paper secant. L’hem utilitzada en classe
de plàstica i han quedat uns papers molt
xulos.
Per equips, hem treballat les parts i funcions de la planta mitjançant una destresa de pensament, “El tot i les parts”: han raonat què li passaria a la planta si no existira eixa part per extraure la funció que realitza.
Per equips, hem treballat les parts i funcions de la planta mitjançant una destresa de pensament, “El tot i les parts”: han raonat què li passaria a la planta si no existira eixa part per extraure la funció que realitza.
No hay comentarios:
Publicar un comentario