Este blog va dirigido a los alumn@s del primer ciclo de primaria de nuestras clases y a sus familias, con la idea de informar sobre las actividades que llevamos a cabo y que puedan reforzar los aprendizajes.



domingo, 29 de abril de 2012

LES PLANTES

   Aquesta setmana continuem investigant sobre les plantes. Per equips, hem sembrat llavors en pots de vidre sobre cotó-en-pèl i l’hem banyat. Les llavors que hem utilitzat són llentilles, cigrons, arròs i arròs salvatge, fesols i cànem. Volem observar com germina una llavor fins convertir-se en una planta. Sabem que les llavors tenen dins un embrió que “dorm” fins que les condicions són adequades (llum del sol, humitat, temperatura...) i és aleshores quan comença el procés de germinació.



   Cada dos o tres dies dibuixem el canvi que ha fet la llavor en un full de registre sobre el creixement d’una planta.

   També hem experimentat com arriba l’aigua des de les arrels d’una planta fins les fulles i com munta l’aigua per la tija, hem observat que l’aigua munta per uns tubets estrets que recorren la tija. Per comprovar-ho hem posat un pot de vidre amb aigua amb colorant blau i una tija d’api. Al cap d’unes hores, les fulles d’api s’havien tornat de color blau i hem raonat sobre el que havia ocorregut.



 Hem posat una planta ja crescuda dins d’una caixa de cartó amb un forat per on l’entra la llum. Estem observant què farà la planta. De moment, no passa res. Així comprovarem el fototropisme en les plantes.



   Amb els pètals de flors de molts colors hem fet “pintura”: els hem classificat per colors, els hem trossejat, els hem posat dins de pots de vidre i hem afegit alcohol. Deixem macerar i colem. Ja tenim una pintura per a gotejar sobre paper secant. L’hem utilitzada en classe de plàstica  i han quedat uns papers molt xulos. 




    Per equips, hem treballat les parts i funcions de la planta mitjançant una destresa de pensament, “El tot i les parts”: han raonat què li passaria a la planta si no existira eixa part per extraure la funció que realitza.

No hay comentarios: